Већ деценијама се трудимо да помогнемо свима Вама који из многобројних разлога нисте успели да завршите основну школу на време. Позовите нас и закорачите сигурним корацима у своју нову будућност.
Војводе Миленка бр. 33, Београд
011/2659290, 011/26-44-790
djurosalajsooo@gmail.com
Хвала драгим колегама на присуству предавању о игроликој настави, као и предавању о комуникацији на осетљиве теме и сарадњи са специјалним педагогом.
Оба предавања одржана су 21. 12. 2023. у просторијама ШООО ,,Ђуро Салај“.
Поводом игролике наставе, чланови Тима мобилности представили су различите видове игара које се могу користити без примене ИКТ – а, да би након тога на конкретним примерима приказали коришћење апликација Plickers, Kahoot и Quizizz.
Колеге су се такмичиле у дигиталним квизовима, колегиница Вукосава Матовић – Вука, која је била најбоља, добила је награду у виду књиге.
Предавање су реализовали учитељ Петар Којић (игролика настава без ИКТ – а), учитељица Мина Ђоковић (Quizizz), наставница енглеског језика Јелена Мајић (Plickers) и координатор пројекта Шана Младеновић (Kahoot).
Поводом комуникације на осетљиве теме у настави, андрагог школе Радован Тешић представио је резултате упитника. Пет најосетљивијих тема за полазнике су: сексуалност, разговори о насиљу, брак, политичке теме и коришћење психоактивних супстанци. Више о резултатима упитника можете погледати на фотографијама у прилогу.
Такође, андрагог школе ради на предлогу појачане сарадње са специјалним педагогом у затвору, што би требало да допринесе бољем приступу осетљивим темама у настави, о чему ћемо детаљније писати када се оствари конкретна сарадња.
Координатор пројекта Шана Младеновић повезала је резултате упитника о осетљивим темама са главним циљевима приручника о комуникацији на осетљиве теме, упућујући на изазове који се јављају у раду са осуђеним лицима, посебно кроз предмет ОЖГД (Одговорно живљење у грађанском друштву) који почива на осетљивим темама. Такође, представила је и примере добре праксе прилагођавања садржаја ФООО специфичним наставним околностима у раду са осуђеним лицима, на основу интервјуа који је обавила са наставницима који предају ОЖГД у затвору.
Неке од најважнијих тема за промену свести појединца управо су садржане у предмету ОЖГД, а оне припадају осетљивим темама! Зато је веома важно наћи системско решење како овим темама прићи у настави и обучити наставнике за рад са лицима на издржавању затворске казне, пружајући им додатну подршку у виду приручника или нових, прилагођених програма ФООО за рад у затвору.
,,Образовање је тако један од кључних аспеката који има важну улогу у рехабилитацији и индиректну улогу у многим другим рехабилитационим и социјалним процесима кроз које осуђеник пролази у затвору“. (Образовање осуђеника – од ресоцијализације до трансформације, Љепосава Илијић, Институт за криминолошка и социолошка истраживања, Београд, 2022, 8. страна)
Надамо се да ћемо приручником о комуникацији на осетљиве теме и приручником игролике наставе скренути пажњу Министарства просвете на изазове са којима се суочавамо у раду са осуђеним лицима и подстаћи их да идемо у смеру прављења обука за наставнике који раде са осуђеним лицима. Изазови су велики, али бенефити додатне подршке наставницима и прилагођавање ФООО програма настави у затвору су далеко већи и важнији, посебно ако се узме у обзир позитивни утицај који образовање има на процес ресоцијализације.
Аутор текста: Шана Младеновић, координатор пројекта ,,Образовање моћније од решетки“