Одабир писма
О ШКОЛИ

Већ деценијама се трудимо да помогнемо свима Вама који из многобројних разлога нисте успели да завршите основну школу на време. Позовите нас и закорачите сигурним корацима у своју нову будућност.

Војводе Миленка бр. 33, Београд

011/2659290, 011/26-44-790

djurosalajsooo@gmail.com

ОД КАНАРСКИХ ОСТРВА ДО ФИЛОЗОФСКОГ ФАКУЛТЕТА

Када смо кренули на пут у Шпанију нисмо ни сањали да ћемо 23. 11. 2023. године одржати презентацију пројекта ,,Образовање моћније од решетки” на Филозофском факултету Универзитета у Београду.

 

Захваљујемо се госпођи Мирјани Милановић, руководиоцу Групе за образовање одраслих из Министарства просвете, која је увидела значај нашег пројекта и омогућила нам да у сарадњи са доцентом др Зорицом Милошевић пренесемо своја искуства
студентима андрагогије и разговарамо о актуелним темама на пољу образовања осуђених лица. Велико хвала свим студентима на присуству и учешћу у дискусији!

 

Презентацију су својим присуством увеличали и др Јован Миљковић са одељења за андрагогију, асистенткиње Наталија Гојак и Јана Мишовић, као и господин Петар Живојиновић, саветник за пројекте из Фондације Темпус.

MÓDULOS DE RESPETO – НАЈБОЉИ СИСТЕМ РЕСОЦИЈАЛИЗАЦИЈЕ
У ЗАТВОРУ LAS PALMAS II НА КАНАРСКИМ ОСТРВИМА

Студентима андрагогије понудили смо нове увиде и идеје приказујући им систем Módulos de Respeto, по којем је уређен живот у модерном шпанском затвору Las Palmas II на Канарским острвима и који даје најбоље резултате ресоцијализације подстичући развој социјалних и емоционалних вештина неопходних да појединац постане део заједнице и користан члан друштва.

ИГРОЛИКА НАСТАВА У ЗАТВОРУ И ИГРОЛИКА НАСТАВА (+ИКТ) У ШКОЛИ ИЗВАН ЗАТВОРА

Како учинити наставу одраслих занимљивијом и интерактивнијом, показали смо освртом на часове игролике наставе у затвору Las Palmas II и игролике наставе уз примену ИКТ – а у школи CEPA San Bartolomé de Tirajana у Маспаломасу, као и у школи за одрасле CFA El Clot у Барселони.

,,ПАДИНСКА СКЕЛА” VS LAS PALMAS II

Посебну пажњу студената привукло је излагање учитеља Петра Којића који је упоредио своја искуства у раду са осуђеним лицима у КПЗ – у ,,Падинска скела“ са организацијом школе у затвору Las Palmas II, што је покренуло низ питања студената о изазовима са којима се сусрећемо, нпр. присуство осетљивих тема (породица, сексуалност, дискриминација) у наставном градиву и начинима прилагођавања наставних садржаја специфичним околностима у затвору, што је актуелна тема и у раду са маргинализованим групама у редовном раду школе.

УПИТНИЦИ – АЛАРМ ЗА ПРОМЕНЕ

Такође, изнели смо занимљиве податке о резултатима упитника за наставнике и полазнике који указују на значај тема које су обухваћене пројектом и потребом да се више ради на оспособљавању наставника за примену игролике наставе и ИКТ – а, као и на прилагођавању осетљивих тема у настави специфичним условима рада са осуђеним лицима.

 

Колега Радован Тешић, андрагог школе, истакао је да чак 52,5 посто наставника сматра да је игра у комбинацији са ИКТ – ом тежак образовни задатак, док 57,5 посто наставника сматра да би им сарадња са васпитачима у затвору највише користила у реализацији наставе на осетљиве теме.

ИМА ЛИ РЕШЕЊА – МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ

Госпођа Мирјана Милановић из Министарства просвете посебно се осврнула на резултате ове анкете истичући намеру Министарства да се направе обуке и приручници који би помогли наставницима у прилагођавању и реализацији наставе ФООО
специфичним условима у раду са осуђеним лицима. Такође, она је похвалила све школе и наставнике чија племенитост и храброст омогућују образовање лицима на издржавању затворске казне, јер у Републици Србији још увек не постоји специјална обука за наставнике који раде у затвору.

ОБРАЗОВАЊЕ МОЋНИЈЕ ОД РЕШЕТКИ

Иако су изазови у раду са осуђеним лицима велики, бенефити које образовање може имати на ресоцијализацију су много значајнији и зато треба даље радити на проналажењу системских решења и реформи у прилагођавању програма ФООО настави
за осуђена лица. Надамо се да ће резултати нашег пројекта привући пажњу Министарства просвете и допринети реформама у овој области. Ми смо као колектив спремни да дамо свој допринос искуством које имамо као најстарија школа за основно образовање одраслих и петогодишњим искуством у раду са осуђеним лицима у КПЗ – у ,,Падинска Скела“ у Београду.

 

Образовање јесте и мора бити моћније од сваке околности коју метафорички означавамо ,,решеткама“. Образовањем се човек васпитава и мења изнутра, стиче нове увиде и могућност да победи самог себе и промени се на боље. Кад се човек промени на
боље, он је и свет учинио бољим ослободивши се стега незнања. ,,Кад знаш боље, ради боље“ (Maya Angelou), а ми као школа за основно образовање одраслих верујемо да свако заслужује другу шансу и зато предано и посвећено радимо на томе да образовање допре до свих људи, без обзира на околности у којима се налазе.

 

 

Аутор текста: Шана Младеновић, координатор пројекта ,,Образовање моћније од решетки“

prezentacija 1
prezentacija 2
prezentacija 3
prezentacija 4
prezentacija 5
prezentacija 6
prezentacija 8
prezentacija 9
prezentacija 10
prezentacija 1
prezentacija 2
prezentacija 3
prezentacija 4
prezentacija 5
prezentacija 6
prezentacija 8
prezentacija 9
prezentacija 10